lundi, octobre 02, 2006

گواهی‌نامه نامه

سرهنگ ِ آئین‌نامه، روز اول یکی از پسرها را به بهانه‌ی زبان‌درازی انداخت بیرون‌، که باقی عبرت بگیریم. خوب هم کرد، تا دقیقه‌ی آخر ِ جلسه‌ی سوم، کسی جرات نمی‌کرد سر ِ کلاس حرفی بزند، مگر این که خود ِ سرهنگ، مزه‌ای بپراند. –مثل آن دفعه‌ای که یکی از بچه‌ها به‌اش گفت بلندتر بگوید و جواب شنید: اگه دو ساعت رو داد بزنم که شب پیرزنه راه‌ام نمی‌ده خونه- کلاس فنی اما وحشتناک بود. مهندسه، جوان بود و مودب، -محض خاطر ِ خوش‌‌تیپی‌اش، روز دوم مانتو کوتاهه‌ام را پوشیدم و کلی هم آرایش کردم- همین –قربانش بروم- حجب و حیاش، پدرمان را درآورد. دقیقه‌ای نبود که یکی از پسرها متلکی نندازد یا یا روی صندلی‌اش، چنان جابه‌جا نشود که پنج دقیقه صدای جیرجیر نیاید. ماراتن ِ اعصاب ِ وحشتناکی بود که همه‌مان تا ته‌اش طاقت آوردیم.

از آن‌جا که همه می‌فرمودند مربی آقا به‌تر است، داشتم خودم را راضی می‌کردم به پسره رو بزنم روزی دو ساعت باهام بیاید تمرین، که زهرا یادم انداخت ما فمینیست هستیم! با عزم مصنوعی به دختر منشیه گفتم: همراه ندارم، مربی خانم لطفاً. دیروز، تمام وقت دعا به جان دختره کردم، کلی با این مربیه به‌ام خوش گذشت و توی سر و کول هم زدیم. آخرش رسماً چیزی می‌خواست به‌ام بگوید، می‌گفت: «هدیه، مامان این کار را بکن» کلی هم ازم تعریف کرد، منتها تا می‌گفت «دست فرمانت خوب است»، می‌زدم توی جدول، وقتی هم از کلاج گرفتن‌ام تعریف می‌کرد، خاموش می‌کردم. قرار شد آن سه روز ِ آخر، فقط بزند توی سر ِ رانندگی‌ام، تا جلوی افسر ممتحن آبروریزی نکنم.

فرموده‌اند آخر ِ این دوره، یک امتحان دارند با کامپیوتر. نشسته‌ام Need for Speed تمرین می‌‌کنم، چیز دیگری ممکن است باشد؟!

25 commentaires:

Anonyme a dit…

Co0O0oL!

Anonyme a dit…

the fast and the furious
هم امتحان کنی ضرر نداره! خوبه اونموقع که ما امتحان میدادیم از این قرتی بازیا نداشت ولی عوضش نمیدونی چه بدبختی میکشیدیم توی اون شهرک آزمایش و شلوغیش و بدو بدو برای امتحان. تازه کلی هم به حجابمون ایراد میگرفتن و ممکن بود حتی راهمون ندن تو. تازه مططمئن باش همون مربی خانوم از آقا خیلی بهتره
:)

Anonyme a dit…

دیروز یه کتاب خوندم قیامت چهل پنجاه صفحه بیشترنبود نویسندش هم مصطفی مستوره اسم جالبی هم داشت - دویدن درمیدان تاریک مین - حالاغرض از گفتن اینها چی بود به نظرمن این کتاب فقط به درد تومیخوره عاجزانه خواهش می کنم بخونش بااون چهار پنچ تا کتابی که من ازش خوندم فرق داره حتی با- روی ماه خداوند را ببوس - بخونیشاباشه؟

Anonyme a dit…

مي گم خوب مي خواي نيد فور اسپيد بشي ديگه چرا دنبالِ بهونه مي گردي؟ :)

خودم a dit…

منم اينقدر دوره اموزشم بهم خوش گذشت که نميتونی باور کنی..واسه دور دوفرمونه يه خيابونو علاف خودم ميکردم وقتی به سلامتی دور ميزدم کل خيابون سوت ميزدند و تشويقم ميکردند منم واسه تشکر می اومدم بوق بزنم تخ خاموش ميکردم..يه بارم واسه سرعت ۱۲۰ موقع اموزش پليس جريمه مون کرد..فکر کنم پارسال همين موقع ها بود..

صورتکِ خیالی a dit…

نید فور اسپید! رو خوب امدی! فقط میترسم زیاد بازی کنی یهوهکی پایه یک بهت بدن، راستیاتش من که اهل بازی نیستم ولی یه بار دو سال پیش زیاد بازی کردم بعد سوار ماشین که شدم البته چپ نکرد ها ولی خوب!

Anonyme a dit…

احتمالا بايد کپي پيست کردن رو تمرين کني!

Anonyme a dit…

در ضمن اون تگ‌هاي فونت و سايز و سنتر رو هم خودم مي‌بينم که جواب ميده! تو نمي‌بيني که جواب نميده!;)
چون توي کامنت‌دوني جواب ميده! اون بالا هم بذار باشه! خوش باشه بچه! فضولي مگه؟/:)

Anonyme a dit…

اصلا هم مربی آقا بهتر نیست. از من بپرس که هر دو تا را داشتم.

راننده ترن a dit…

تمام سعیت رو بکن در مورد نید فور اسپید، آخرش پایه ام کل بندازیم شرطی!

Veron a dit…

هدیه کلی خندیدم به خدا! امتحان آیین نامه س با کامپیوتره...البته بنده هنوز سنم نرسیده اما د ر جریان می باشم بسیار!

Anonyme a dit…

اون کتاب که اون گفتو خوندی خبر بده ببینم چه طوره !

Anonyme a dit…

خواستم بگم چقدر اینجا عوض شده ، اون صفحه ی نارنجی که من رو فقط یاد برگ های خشک شده ی چنار های خیابون ولیعصر می انداخت دیگه اینجا نیست !
و نمی دونم این پاییزان همون هست یا نه !

چه چیز توی این یک سال سکوت ثابت مونده که اینجا نموند ؟ مهمه ؟ نه !

" من " ها همونه .

معصومه
sometomes.blogsky

Anonyme a dit…

همون Need for Speed خوبه
جواب داده در اکثر مواقع !

Anonyme a dit…

morabi agha besiar behtar ast.
ba peykan tamrin koni behtar ast.
baraye tamrin bishtar alave bar NFS mashin savari ba mobile pishnahad mishavad!
(in gherti bazia chie jane man?)

Anonyme a dit…

:))) حرف نداری تو دختر.

Donya a dit…

انشالله قبول می شوی با هم می ریم پسر بازی!

Iranian idiot a dit…

قصد توهین ندارم... اما فمینست هستیم فمینیست هستیم یعنی چی؟ طرفدار حقوق زنان هستید یا اینکه ادامه دهندهء بازیهای بچگانهء دوران مهدکودک؟؟؟

Anonyme a dit…

خدا عاقبت ِ عابران ِ پياده رو به خير كنه !!

Anonyme a dit…

خدا كنه برا امتحان سرهنگ عقده اي گيرت نيافته

Anonyme a dit…

حال کردیا!:*

Anonyme a dit…

"need for speed"esh kheili bahal bood. besyar neshat beraft...

Ali Shams a dit…

زبونتو در بیار ببینم ؟

Anonyme a dit…

چقدر عریان شده ای... پوستت سنگینی نمیکنه که درش بیاری؟ الان کجایی چکار می کنی؟

Anonyme a dit…

akh gofty .. manam azin hafte badbakhtym shorooo mishe :D